Leren door bewustwording
schema






"De kwaliteit van leerresultaten die mensen boeken, is vooral
afhankelijk van de leeractiviteiten die zij ondernemen."


De effectiviteit van leren en ontwikkelen, is dus in hoge mate afhankelijk van de wijze waarop de begeleider het ondernemen van initiatieven bij de deelnemer weet op te roepen. Gyldeptis stelt het leergedrag van de deelnemers centraal. De mate waarin de leeromgeving en de leeropdracht uitnodigt tot actief, zelfstandig leren is cruciaal. De vakinhoudelijke deskundigheid van onze adviseurs is een vanzelfsprekende basis.

"Het antwoord op de vraag: hoe leren mensen?, helpt ons anderen
beter te ondersteunen in hun ontwikkel- en leerproces."


De basis voor ontwikkeling is dat mensen zelf verantwoordelijkheid nemen en bewuste keuzes maken.
Als er iets is dat de mens kenmerkt, is het wel haar vermogen om te ontwikkelen.

"Elke ontwikkeling houdt automatisch beweging in."


Elke beweging roept een reactie op. Het vermogen tot ontwikkeling veroorzaakt beweging tussen mensen, in relaties en – in werksituaties – tussen medewerkers en leidinggevenden en medewerkers onderling. Tegelijk veroorzaakt het vermogen tot ontwikkeling ook beweging tussen organisaties, de mogelijkheid tot concurreren of tot samenwerken.